01/12/2023
image_print

Στο πλαίσιο του Event 7 “Σχεδιασμός κατάρτισης” του Ευρωπαϊκού Έργου “COmmunity-based action for a GREEN transition (CO-GREEN)”, που υλοποιεί ο Δήμος Καρδίτσας σε συνεργασία με την Euracademy Association, πραγματοποιήθηκαν α) ένα διακρατικό εργαστήριο στις 8-9-10 Οκτωβρίου στη Ρώμη και β) ένα τοπικό εργαστήρι στις 25 Οκτωβρίου στην Καρδίτσα.
Το διακρατικό εργαστήριο διοργανώθηκε στη Ρώμη, με τη συμμετοχή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων για την αναθεώρηση και την οριστικοποίηση της κατάρτισης των εκπαιδευτών. Η συνεργατική προσπάθεια των ακαδημαϊκών εταίρων, των ΜΚΟ και των τοπικών φορέων συνέβαλε στην επίτευξη πολλών στόχων, μεταξύ των οποίων το να καταστούν οι μεθοδολογικές αρχές προσιτές σε όλους και να αναπτυχθούν πρακτικοί μηχανισμοί με παγκόσμια σημασία, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη διεπιστημονική φύση των πράσινων θεμάτων.
Το τοπικό εργαστήρι πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου στο Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και συμμετείχαν 25 τοπικοί φορείς. Κύριος στόχος ήταν να συζητηθούν ποιες πρέπει να είναι οι γνώσεις, οι ικανότητες και οι μέθοδοι εκπαίδευσης των Πράσινων Ενεργοποιητών οι οποίοι θα ενδυναμώσουν τις κοινότητές τους να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση και εφαρμογή πράσινων πολιτικών, τονώνοντας τη δημιουργικότητά τους και εισάγοντάς τους σε μεθόδους συμμετοχής του κοινού.
Οι συμμετέχοντες επισήμαναν τους ακόλουθους βασικούς τομείς γνώσεων για τους Πράσινους Ενεργοποιητές:
⦁ Κατανόηση των αρχών, των εργαλείων και των πρακτικών εφαρμογών της πράσινης ανάπτυξης.
⦁ Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατά προτίμηση πτυχίο, μαζί με σεμινάρια για την πράσινη ανάπτυξη για την αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων.
⦁ Εξοικείωση με τα τοπικά και ευρύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα, τα αίτια, τις συνέπειες και τις προτεινόμενες λύσεις τους.
⦁ Γνώση της ανθρωπογεωγραφίας ειδικά για την περιοχή τους.
⦁ Βασική κατανόηση των πολιτικών της ΕΕ για την Πράσινη Συμφωνία, εξηγημένες με απλούς όρους.
⦁ Επίγνωση των “πράσινων θεμάτων” που αφορούν τις αγροτικές κοινότητες.
Προσδιόρισαν επίσης τις βασικές ικανότητες που απαιτούνται για τους αποτελεσματικούς Πράσινους Ενεργοποιητές:
⦁ Ισχυρές δεξιότητες επικοινωνίας και συζήτησης για την προώθηση των αρχών της πράσινης ανάπτυξης.
⦁ Ικανότητα διαχείρισης και διεύθυνσης συζητήσεων σε σχετικά θέματα.
⦁ Αποτελεσματική επικοινωνία περιβαλλοντικών θεμάτων.
⦁ Δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης.
⦁ Συνεργατική στάση εργασίας.
⦁ Συνέπεια και εργατικότητα.
⦁ Ικανότητα μάθησης και προσαρμογής.
⦁ Σύνθεση διαφορετικών θέσεων και απόψεων.
⦁ Δημιουργία δικτύου συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς.
⦁ Κατανόηση των αναγκών των τοπικών κοινοτήτων για την πράσινη μετάβαση.
⦁ Ικανότητα στην παρατήρηση, την έρευνα και την ομαδική συζήτηση.
⦁ Ικανότητα ενθάρρυνσης της συμμετοχής του κοινού και διεξαγωγής συναντήσεων.
⦁ Δεξιότητες διαπραγμάτευσης και επίλυσης συγκρούσεων.
⦁ Αποτελεσματική χρήση ομιλιών, βιωματικών μεθόδων και επισκέψεων για την παρουσίαση πρακτικών πράσινης μετάβασης.
⦁ Ανταλλαγή εμπειριών εντός της ομάδας.
Τέλος, η ομάδα συνέστησε τις ακόλουθες μεθόδους κατάρτισης για την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των Πράσινων Ενεργοποιητών:
⦁ Ζωντανές ενημερωτικές συνεδρίες σχετικά με υφιστάμενα ζητήματα, χρησιμοποιώντας μελέτες περιπτώσεων για την επίδειξη πρακτικών εφαρμογών της πράσινης ανάπτυξης.
⦁ Τακτική ενημέρωση για νέα περιβαλλοντικά δεδομένα μέσω διαλέξεων, φόρουμ και συμμετοχής σε σχετικές εκδηλώσεις.
⦁ Βιωματικά εργαστήρια που ενσωματώνουν μη τυποποιημένες μεθόδους μάθησης, μελέτες περιπτώσεων και παραδείγματα σχεδιασμού δράσης.


Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο EACEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις.

Σχετικά έγγραφα