Ενημερώθηκαν οι πρόεδροι του κοινοτήτων του Δήμου Καρδίτσας για θέματα Πολιτικής Προστασίας
Αναλυτική σύσκεψη στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου
Συνάντηση με τους προέδρους των κοινοτήτων για θέματα πολιτικής προστασίας πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Καρδίτσας μετά από σχετική πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής.
Η συνάντηση έλαβε χώρα τη Δευτέρα 11 Ιουλίου στη αίθουσα συνεδριάσεων του Δημ. Συμβουλίου με σκοπό την αναλυτική ενημέρωση των προέδρων για τα Σχέδια Αντιμετώπισης εκτάκτων Αναγκών ανά κατηγορία κινδύνου, λαμβάνοντας μέτρα ετοιμότητας και αναλαμβάνοντας δράσεις πρόληψης, ετοιμότητας, αντιμετώπισης και αποκατάστασης σε επίπεδο Δήμου.
Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος ο οποίος στο χαιρετισμό του, τόνισε την καλή συνεργασία του δήμου με τους προέδρους. Επίσης υπογράμμισε ότι ο Δήμος καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αντιμετώπιση των θεμάτων που απασχολούν τα χωριά. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό των προέδρων αν και τα οικονομικά του Δήμου και ο εξοπλισμός σε μηχανήματα, δεν επαρκούν για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών. Τέλος έγινε ενημέρωση από τον κ. Δήμαρχο για τη χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών που αφορά σε πιστώσεις που θα διατεθούν για αποκαταστάσεις υποδομών στις ορεινές κοινότητες του Δήμου Καρδίτσας που χτυπήθηκαν από τον “ΙΑΝΟ” με ποσό που ανέρχεται στα 500.000€ .
Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο αντιδήμαρχος πολιτικής προστασίας κ. Σ. Αντωνίου. Ο κ. Αντωνίου ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες τόσο για την παρουσία τους στη συνάντηση, όσο και για την μέχρι σήμερα άψογη συνεργασία τους.
Ενημέρωσε τους προέδρους για τα Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών ανά κατηγορία κινδύνου:
- Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων με την κωδική ονομασία “ΔΑΡΔΑΝΟΣ”.
- Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση σεισμών με την κωδική ονομασία “ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ”.
- Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού με την κωδική ονομασία “ΒΟΡΕΑΣ”.
- Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση πυρκαγιάς με την κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ» και την έγκριση των σχεδίων από Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καρδίτσας.
- Τόνισε το ρόλο των προέδρων σύμφωνα με τα εγκεκριμένα ισχύοντα σχέδια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Όπως είπε θα πρέπει να:
- Ενημερώνουν τον Δήμαρχο για την επικρατούσα κατάσταση στην περιοχή αρμοδιότητάς τους (κατολισθήσεις, καταρρεύσεις κτιρίων, εγκλωβισμοί κλπ).
- Καταγράφουν τα μέσα του ανθρώπινου δυναμικού που μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών μετά την εκδήλωση εντόνων φαινομένων και να τα κοινοποιούν στο Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου.
- Επικουρούν το έργο του Δημάρχου στην περίπτωση που αποφασιστεί το μέτρο της οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών.
- Συμμετέχουν στο Σ.Τ.Ο., εάν κληθούν.
- Ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε, μιας και βρισκόμαστε στην περίοδο του καλοκαιριού, ότι ο Δήμος με τα χρήματα που διέθεσε το Υπ.Εσ. για πυροπροστασία ύψους 46.000€, προσπάθησε σύμφωνα και με τα όσα υπέδειξε εγγράφως η Π.Υ., να καλύψει τα επικίνδυνα σημεία.
- Σχετικά με τη χρηματοδότηση τόνισε πως αν και οι ανάγκες πυροπροστασίας είναι ιδιαίτερα σημαντικές, όπως έχει αποδειχθεί ιδίως τα τελευταία χρόνια με τις καταστροφικές πυρκαγιές και τις κλιματολογικές αλλαγές που επιφέρουν, τα χρήματα που διαθέτει το Υπουργείο Εσωτερικών είναι ελάχιστα, όμως οι παρεμβάσεις γίνονται με βάση αυτά.
- Ανέφερε το πόσο θετική είναι η νέα πυροσβεστική διάταξη- ΦΕΚ 1301/Β/18-03-2022 – σύμφωνα με την οποία οι ιδιοκτήτες, νομείς επικαρπωτές και μισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών, υποχρεούνται να προβαίνουν σε καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους, προς αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Τέλος ενημέρωσε τους προέδρους για την προσπάθεια που γίνεται στον τομέα της καθαριότητας ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων που θα συμβάλει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Το λόγο επίσης έλαβε ο Αντιδήμαρχος Έργων κ. Παναγιώτης Σβερώνης και απεύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκόμενους. Ο κ. Σβερώνης στάθηκε στη συνεχή προσπάθεια της δημοτικής αρχής να παράσχει έργο υπέρ των κατοίκων των χωριών. Η σύσκεψη έκλεισε με διάλογο μεταξύ των παρευρισκομένων.