1

Τροποποίηση – συμπλήρωση της υπ’αριθ. 1377/2019 απόφασης περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων

ΑΠΟΦΑΣΗ 75

Ο Δήμαρχος Καρδίτσας

Αφού έλαβε υπόψη:

  • Tις διατάξεις του άρθρου 58, 59 & 61 του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87/2010, τ. Α’), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν αναφορικά με τον ορισμό των Αντιδημάρχων και την αναπλήρωση του Δημάρχου
  • Τις διατάξεις του άρθρου 2 Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
  • Τις διατάξεις του άρθρου 92 Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και της παρ. 3ε’ άρθρου 3 Ν. 4051/2012
  • Την υπ’αριθ. 82/59633/20-8-2019 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών
  • Την υπ’αριθ. 1377/2019 απόφαση Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων
  • Τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Καρδίτσας
  • Την ανάγκη εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου Καρδίτσας και απλούστευσης των διαδικασιών με σκοπό την καλύτερη και αποτελεσματικότερη άσκηση των αρμοδιοτήτων του Δήμου και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών / πολιτών

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

Ι. Τροποποιεί – συμπληρώνει την υπ’αριθ. 1377/2019 απόφαση Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων, ως εξής:

1) Στον αντιδήμαρχο Σπάνια Αριστοτέλη:

α. Προσθέτει τις κάτωθι αρμοδιότητες:

Tο σύνολο των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, όπως αυτές αναλυτικά εξειδικεύονται και προσδιορίζονται στο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, πλην αυτών που ασκεί ο Δήμαρχος εκ του νόμου ή δεν μεταβιβάζει με την παρούσα απόφαση

► Την επικουρία – συνεργασία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο σε ζητήματα της Δημοτικής Αστυνομίας

β. Απαλείφει, ως μη υφιστάμενη την αρμοδιότητα “θέματα Αλλοδαπών (άδειες παραμονής κλπ)”

2) Στον αντιδήμαρχο Σχορετσανίτη Ηλία:

α. Προσθέτει την κάτωθι αρμοδιότητα:

► Την έκδοση αποφάσεων επιβολής προστίμων

β. Απαλείφει, ως μη υφιστάμενη την αρμοδιότητα “υπογραφής των βεβαιωτικών καταλόγων και των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής των δαπανών, οι οποίες έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου”

3) Στον αντιδήμαρχο Μάττα Γεώργιο:

Αντικαθιστά την αρμοδιότητα “Την παραχώρηση δημοτικών οικοπέδων” ως εξής: “Την εισήγηση για παραχώρηση δημοτικών οικοπέδων”

4) Στον αντιδήμαρχο Κουρτεσιώτη Σπυρίδωνα:

Αναφέρει και την αρμοδιότητα “Το συντονισμό και επίβλεψη των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας”, η οποία υπήρχε στον τίτλο, αλλά όχι και στην παράθεση των αρμοδιοτήτων

5) Στην αντιδήμαρχο Σούφλα Ουρανία:

Προσθέτει την κάτωθι αρμοδιότητα:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας κοινωνικής προστασίας, παιδείας και πολιτισμού

6) Σε όλους τους αντιδημάρχους, πλην του κ. Σχορετσανίτη Ηλία, στον οποίο έχει ήδη παραχωρηθεί με την υπ’αριθ. 1377/2019 απόφαση Δημάρχου, προσθέτει αρμοδιότητα ως εξής:

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας

7) Η παράγραφος Γ του αποφασιστικού της ανωτέρω υπ’αριθ. 1377/2019 απόφασης αντικαθίσταται ως εξής:

“Γ. α. ο Δήμαρχος υπογράφει:

α.1 Όλα τα έγγραφα που απευθύνονται σε Κρατικές Αρχές, Κοινοβούλιο, Δικαστικές Αρχές, καθώς και στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε Δημάρχους της Ελλάδας και ξένων κρατών

α.2 Όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με Ευρωπαϊκά Προγράμματα και γενικώς προγράμματα χρηματοδότησης

α.3 Όλες τις συμβάσεις εκτέλεσης έργων, προμηθειών, παροχής υπηρεσιών

α.4 Τις επιταγές πληρωμών

α.5 Όλες τις αποφάσεις υπηρεσιακών μεταβολών τακτικού προσωπικού

α.6 Όλες τις αποφάσεις προσλήψεων προσωπικού

β. Οι Αντιδήμαρχοι υπογράφουν:

Κάθε πράξη (απόφαση, έγγραφο, δικαιολογητικό, προπαρασκευαστικό έγγραφο, πιστοποιητικό, βεβαίωση, διοικητική πράξη ή όποια άλλη πράξη) που εκδίδεται στα πλαίσια της άσκησης των καθ’ύλην ανατεθειμένων (μεταβιβασθέντων) σε αυτούς αρμοδιοτήτων, αφού εκ της σχετικής μεταβίβασης έχουν καταστεί αποκλειστικώς αρμόδιοι για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών, καθώς και για την έκδοση των όποιων πράξεων / εγγράφων προβλέπονται στα πλαίσια της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους. Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος των Αντιδημάρχων τις αρμοδιότητες ασκεί ο Δήμαρχος”.

8) Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’αριθ. 1377/2019 απόφαση Δημάρχου

ΙΙ. Μετά την τροποποίηση – συμπλήρωση, το αποφασιστικό της υπ’αριθμ. 1377/2019 απόφασης Δημάρχου διαμορφώνεται και ισχύει ως εξής:

«Α. Ορίζει τους Αντιδημάρχους του Δήμου Καρδίτσας με θητεία από 04.09.2019 μέχρι 31.08.2021 και τους μεταβιβάζει αρμοδιότητες, ως εξής:

1. Ορίζει Αντιδήμαρχο Διοικητικών Υπηρεσιών, ΚΕΠ και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας τον δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας Σπάνια Αριστοτέλη του Γεωργίου και του μεταβιβάζει καθ’ ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

Tο σύνολο των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, όπως αυτές αναλυτικά εξειδικεύονται και προσδιορίζονται στο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, πλην αυτών που ασκεί ο Δήμαρχος εκ του νόμου ή δεν μεταβιβάζει με την παρούσα απόφαση

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας των Διοικητικών Υπηρεσιών
► Την εποπτεία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του Δήμου

► Την εποπτεία εύρυθμης λειτουργίας των Δημοτικών κτιρίων και του Δημαρχιακού Μεγάρου

► Τη διαχείριση αρχείων του Δήμου

► Την εφαρμογή μέτρων για την προστασία και προαγωγή της δημόσιας υγείας
► Την εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη της παραβατικότητας
► Την εφαρμογή των προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής και υγείας

► Την επικουρία – συνεργασία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο σε ζητήματα της Δημοτικής Αστυνομίας

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

2. Ορίζει Αντιδήμαρχο Οικονομικών, τον δημοτικό σύμβουλο της μειοψηφίας Σχορετσανίτη Ηλία του Γεωργίου και του μεταβιβάζει καθ’ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας των Οικονομικών Υπηρεσιών
► Τη διαχείριση, αξιοποίηση και εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας
► Τη λειτουργία υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων (λαϊκές αγορές, εμποροπανηγύρεις)
► Την έκδοση αδειών πλανόδιου υπαίθριου εμπορίου
► Τη μέριμνα για την υλοποίηση έργων και προμηθειών σχετικά με τις ανωτέρω αρμοδιότητες

► Την αδειοδότηση και εποπτεία εμπορικών δραστηριοτήτων

► Την υπογραφή όλων των έγγραφων, αποφάσεων, δικαιολογητικών και πράξεων σχετικά με την οικονομική υπηρεσία

► Την έκδοση αδειών για καταλήψεις των κοινόχρηστων χώρων

► Την έκδοση αποφάσεων επιβολής προστίμων

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

3. Ορίζει Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Πολεοδομίας και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, τον δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας Μάττα Γεώργιο του Δημητρίου και του μεταβιβάζει καθ’ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών
► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας Πολεοδομίας

► Το σχεδιασμό, κατασκευή και συντήρηση έργων και αναπτυξιακών υποδομών των οικιστικών περιοχών του Δήμου
► Τη λειτουργία του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων

► Το σχεδιασμό, κατασκευή και συντήρηση Κτιριακών Έργων
► Την καταγραφή, σχεδιασμό και επιμέλεια των μελετών και των έργων που θα υλοποιεί ο Δήμος στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του (δημιουργία φακέλων έργων κ.α.)

► Τη μελέτη, διαχείριση και εκτέλεση προγραμμάτων οικιστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης
► Την έκδοση οικοδομικών αδειών
► Τον έλεγχο αυθαιρέτων κατασκευών
► Την εφαρμογή ρυμοτομικών και πολεοδομικών σχεδίων
► Τη σύνταξη Πράξεων Εφαρμογής
► Την εισήγηση για παραχώρηση δημοτικών οικοπέδων
► Τις βεβαιώσεις δικαιούχων αγροτεμαχίων και οικοπέδων από πίνακες οριστικής διανομής

Nα λαμβάνει γνώση των υποδείξεων και να υπογράφει τα βιβλία των Τεχνικών Ασφαλείας του Δήμου Καρδίτσας, ως εργοδότης κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 6 Ν. 1568/1985

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

4. Ορίζει Αντιδήμαρχο Καθαριότητας τον δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας Αντωνίου Σωτήριο του Βασιλείου και του μεταβιβάζει καθ’ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητας
► Την αποκομιδή αστικών απορριμμάτων
► Τη διαχείριση στερεών αποβλήτων και αδρανών υλικών
► Την καθαριότητα οδών πλατειών και κοινοχρήστων χώρων
► Την καθαριότητα λαϊκών αγορών
► Τη λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών στα οποία συμμετέχει ο Δήμος Καρδίτσας
► Την εποπτεία λειτουργίας του Γραφείου Κίνησης των αυτοκινήτων του Δήμου
► Την καθαριότητα των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, καθώς και των αποθηκών του Δήμου στον χώρο του Δημοτικού αμαξοστασίου
► Την περισυλλογή εγκαταλελειμμένων πάσης φύσεως οχημάτων
► Τη διαχείριση και περισυλλογή αδέσποτων ζώων
► Τη συντήρηση οχημάτων του Δήμου
► Τη μέριμνα για την υλοποίηση έργων και προμηθειών σχετικά με τις ανωτέρω αρμοδιότητες
► Τη διαχείριση υλικού αποθηκών του Δήμου
► Την εποπτεία λειτουργίας, συντήρησης και καθαριότητας των δημοτικών πάρκων

► Τον συντονισμό των δράσεων για την μείωση της αφισορρύπανσης

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

5. Ορίζει Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, Πρασίνου, Περιβάλλοντος, Δασών και Δημοτικής Αστυνομίας τον δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας Κουρτεσιώτη Σπυρίδωνα του Παναγιώτη και του μεταβιβάζει καθ’ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας Περιβάλλοντος και Πρασίνου

► Το συντονισμό και επίβλεψη του έργου της πολιτικής προστασίας και συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς

► Τη διαχείριση και ανάδειξη του αστικού και περιαστικού πρασίνου

► Το συντονισμό των δράσεων για την προώθηση του εθελοντισμού στον τομέα των δενδροφυτεύσεων

► Το συντονισμό των δράσεων για την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ του Δήμου, φορέων, επιχειρήσεων και ιδιωτών για την βελτίωση του αστικού πρασίνου

Το συντονισμό της εφαρμογής πολιτικών, προγραμμάτων, δράσεων και μέτρων σχετικών με τη διαχείριση των δασικών πόρων στην περιοχή του Δήμου

► Το συντονισμό και επίβλεψη των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

6. Ορίζει Αντιδήμαρχο Εθελοντισμού, Ειδικών Πληθυσμιακών – Κοινωνικών Ομάδων και Αλληλεγγύης, τη δημοτική σύμβουλο της πλειοψηφίας Σούφλα Ουρανία συζ. Κωνσταντίνου και της μεταβιβάζει καθ’ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας κοινωνικής προστασίας, παιδείας και πολιτισμού

► Την εφαρμογή προγραμμάτων στήριξης των ειδικών πληθυσμιακών ομάδων

► Το συντονισμό των δράσεων με τους συναρμόδιους φορείς και τις εθελοντικές οργανώσεις για την ενθάρρυνση, προβολή και ανάπτυξη του εθελοντισμού με έμφαση στους τομείς της κοινωνικής αλληλεγγύης

► Την έκδοση πιστοποιητικών οικονομικής αδυναμίας

► Την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας

► Το συντονισμό των δράσεων για την στήριξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες

► Τη μέριμνα για την ομαλή λειτουργία των ΚΑΠΗ του Δήμου

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

7. Ορίζει Αντιδήμαρχο Προγραμματισμού και Αγροτικής Οικονομίας τον δημοτικό σύμβουλο της μειοψηφίας Κουφόπουλο Δημήτριο του Στεφάνου και του μεταβιβάζει καθ’ύλην τις παρακάτω αρμοδιότητες:

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της Διεύθυνσης Προγραμματισμού

► Την εποπτεία του προσωπικού και εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας Τοπικής Ανάπτυξης που αφορούν στον αγροτικό τομέα

► Το σχεδιασμό και την αναδιοργάνωση του διαδικτυακού τόπου του Δήμου καθώς και την εποπτεία ενημέρωσής του (επικαιροποίηση, βελτίωση λειτουργίας, ανάρτηση αποφάσεων)
► Τη λειτουργία του προγράμματος “Διαύγεια”
► Τη λειτουργία της εφαρμογής “My Karditsa app– Δήμος Καρδίτσας”

► Tην ψηφιακή σύγκλιση και τις υπηρεσίες ΤΠΕ

► Tον εκσυγχρονισμό εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε δράσεις και εργαλεία σχετικά με τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας του Δήμου αλλά και της εξυπηρέτησης του πολίτη.

► Την έρευνα για εντοπισμό Ευρωπαϊκών, Εθνικών και άλλων προγραμμάτων ανάπτυξης, από τα οποία ο Δήμος θα αντλεί κονδύλια για την εφαρμογή της αναπτυξιακής του δραστηριότητας.

Β. Οι ανωτέρω ορισθέντες Αντιδήμαρχοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν μπορούν να εκλεγούν μέλη του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου. Η ανάκληση ορισμού Αντιδημάρχου πριν τη λήξη της θητείας του είναι δυνατή με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Δημάρχου.

Γ. α. ο Δήμαρχος υπογράφει:

α.1 Όλα τα έγγραφα που απευθύνονται σε Κρατικές Αρχές, Κοινοβούλιο, Δικαστικές Αρχές, καθώς και στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε Δημάρχους της Ελλάδας και ξένων κρατών

α.2 Όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με Ευρωπαϊκά Προγράμματα και γενικώς προγράμματα χρηματοδότησης

α.3 Όλες τις συμβάσεις εκτέλεσης έργων, προμηθειών, παροχής υπηρεσιών

α.4 Τις επιταγές πληρωμών

α.5 Όλες τις αποφάσεις υπηρεσιακών μεταβολών τακτικού προσωπικού

α.6 Όλες τις αποφάσεις προσλήψεων προσωπικού

β. Οι Αντιδήμαρχοι υπογράφουν:

Κάθε πράξη (απόφαση, έγγραφο, δικαιολογητικό, προπαρασκευαστικό έγγραφο, πιστοποιητικό, βεβαίωση, διοικητική πράξη ή όποια άλλη πράξη) που εκδίδεται στα πλαίσια της άσκησης των καθ’ύλην ανατεθειμένων (μεταβιβασθέντων) σε αυτούς αρμοδιοτήτων, αφού εκ της σχετικής μεταβίβασης έχουν καταστεί αποκλειστικώς αρμόδιοι για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών, καθώς και για την έκδοση των όποιων πράξεων / εγγράφων προβλέπονται στα πλαίσια της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.

Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος των Αντιδημάρχων τις αρμοδιότητες ασκεί ο Δήμαρχος.

Δ. Όταν ο Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντα του θα ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Σπάνιας Αριστοτέλης του Γεωργίου που αναπληρώνει τον Δήμαρχο. Όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται τα καθήκοντα του Δημάρχου θα ασκούνται από τον Αντιδήμαρχο κ. Μάττα Γεώργιο του Δημητρίου
Το αυτό ισχύει και για την τέλεση πολιτικών γάμων στο Δήμο, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Π.Δ. 391/1982.

Ε. Σε όλους τους Αντιδημάρχους ανατίθενται πέραν των ανωτέρω και:
Η θεώρηση γνησίου υπογραφής
Η υπογραφή βεβαιώσεων ζωής
Η υπογραφή πιστοποιητικών συντήρησης συγγενών των εργαζομένων στο εξωτερικό
Η χορήγηση των αδειών απουσίας του προσωπικού των υπηρεσιών που έχουν υπό την εποπτεία τους

ΣΤ. Στις καθ’ ύλην αρμοδιότητες των ανωτέρω Αντιδημάρχων συμπεριλαμβάνονται και αρμοδιότητες για θέματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Ζ. Η παρούσα απόφαση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 6 Ν. 3852/2010 θα πρέπει να δημοσιευθεί σε μία ημερήσια εφημερίδα της Καρδίτσας (ως πρωτεύουσας του Νομού) και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Καρδίτσας».

ΙΙΙ. Η παρούσα απόφαση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 6 Ν. 3852/2010 θα πρέπει να δημοσιευθεί σε μία ημερήσια εφημερίδα της Καρδίτσας (ως πρωτεύουσας του Νομού) και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Καρδίτσας.

ακριβές αντίγραφο

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΩΝ. ΤΣΙΑΚΟΣ