Τον νέο ποδηλατόδρομο επι της οδού Παναγούλη επισκέφτηκε ο Δήμαρχος κ. Βασίλης Τσιάκος
Πρόκειται για τμήμα του έργου που προβλέπει ποδηλατόδρομο στην οδό Λάππα – «Βελτιώνουμε την καθημερινότητα των συνδημοτών μας» δήλωσε ο Δήμαρχος
Τον νέο ποδηλατόδρομο που κατασκευάστηκε επί της οδού Παναγούλη και η κατασκευή του θα συνεχιστεί άμεσα και στην οδό Λάππα επισκέφτηκε ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Π. Σβερώνη. Ο νέος ποδηλατόδρομος επί της Παναγούλη ουσιαστικά ενώνει τον ποδηλατόδρομο της Υψηλάντου με τον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο της Λάππα και εξυπηρετεί τις δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις που λειτουργούν στο γήπεδο, το αθλητικό πάρκο και φυσικά τα σχολεία που λειτουργούν στην περιοχή. Ο Δήμαρχος ενημερώθηκε για το έργο και ζήτησε από τον ανάδοχο να ξεκινήσει άμεσα τις εργασίες για την ολοκλήρωση του ποδηλατοδρόμου και στην οδό Λάππα. Μετά την επίσκεψη δήλωσε: «Πρόκειται για έργο που βοηθάει σημαντικά την κινητικότητα στην πόλη ενώ παράλληλα κινείται στην κατεύθυνση μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου για μικρομετακινήσεις. Επίσης αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά στην μετακίνηση μαθητών και όσων θέλουν να αθληθούν αφού εφάπτεται με τα γήπεδα και τα σχολεία της περιοχής. Ζήτησα από τον ανάδοχο να προχωρήσει το έργο και στην οδό Λάππα ώστε σύντομα να μπει στο σύνολο του σε χρήση από όλους τους πολίτες. Με έργα και όχι με λόγια βελτιώνουμε σημαντικά την καθημερινότητα των συμπολιτών μας» κατέληξε ο Δήμαρχος.
Στοιχεία για το έργο
Η μελέτη προβλέπει στην οδό Δ. Λάππα, αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτου μονής κατεύθυνσης πλάτους 1,50 μ., παράλληλης ροής με την μηχανοκίνητη κυκλοφορία, βαμμένη με ειδικό ακρυλικό χρώμα διαγράμμισης, κόκκινης απόχρωσης συνδυασμένο με τα κατάλληλα μικρά γυάλινα σφαιρίδια για μεγαλύτερη ανακλαστικότητα.
Ο διαχωρισμός μεταξύ της λωρίδας κίνησης του αυτοκινήτου και του ποδηλάτου, επιτυγχάνεται με μη υπερβατό κράσπεδο (διαχωριστής κυκλοφορίας) κατασκευασμένο από ελαστικό υλικό πλάτους 25 εκατοστών και ύψους 10 εκατοστών, που τοποθετείται αξονικά επί συνεχούς γραμμής λευκού χρώματος πάχους 30 εκατοστών, από ειδικό ακρυλικό χρώμα διαγράμμισης. Ο διαχωριστής κυκλοφορίας είναι κατασκευασμένος από υλικό υψηλής ελαστικότητας και έχει κωνική διατομή για να εξασφαλίζει την ασφάλεια στα διερχόμενα οχήματα (ποδήλατα και μηχανοκίνητα οχήματα), σε περίπτωση πρόσκρουσης σε αυτόν και θα έχει μεγάλη αντοχή σε θραύση και συγκεκριμένη επεξεργασία προκειμένου να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής.
Η οδός Αλ. Παναγούλη είναι διπλής κατεύθυνσης. Ο ποδηλατόδρομος στην οδό Αλ. Παναγούλη είναι διπλής κατεύθυνσης επίσης και χωροθετήθηκε πάνω στο ανατολικό της πεζοδρόμιο σε όλο της το μήκος, εκτός από το τελευταίο Ο.Τ. προς τη Λάππα. Στον ποδηλατόδρομο επί του πεζοδρομίου υπάρχει ζώνη διαχωρισμού από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία πλάτους 0,70 μ., ζώνη για την αμφίδρομη κίνηση του ποδήλατου πλάτους 2,50 μ., και ζώνη για την κίνηση των πεζών πλάτους τουλάχιστον 1,60μ. Στο τελευταίο Ο.Τ. το πεζοδρόμιο έχει πολύ μικρό πλάτος (1,30 μ.) και για τον λόγο αυτό η κίνηση του ποδήλατου θα γίνεται επί της οδού μαζί με τα αυτοκίνητα (Διάδρομος ποδηλάτων-cycle street). Το πλάτος του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων των οδών Δ. Λάππα και Α. Παναγούλη είναι κυμαινόμενο. Στις γωνίες όλων των πεζοδρομίων κατασκευάζεται υποβιβασμός του πεζοδρομίου στο επίπεδο του δρόμου. Όπου υπάρχει διάβαση πεζών η αρχή του πεζοδρομίου σημαίνεται με ειδικά πλακίδια κινδύνου ΑΜΕΑ. Κατά μήκος της οδού προβλέπεται σήμανση και σηματοδότηση με κατάλληλες πινακίδες. Στους κάθετους δρόμους προβλέπεται διαγράμμιση του οδοστρώματος για να κατασκευαστούν οι διαβάσεις των πεζών και των ποδηλάτων. Διαγράμμιση πραγματοποιείται και στις εισόδους των γκαράζ των οικοδομών κατά μήκος του ποδηλατόδρομου, έτσι όπως αποτυπώνεται στα σχέδια της μελέτης. Στα σημεία αυτά τοποθετούνται επίσης και ηλιακοί ανακλαστήρες.
Για τις διαγραμμίσεις προβλέφθηκε υλικό υψηλής αντοχής που περιέχει μικρά γυάλινα σφαιρίδια για να επιτευχθεί μεγαλύτερη ανακλαστικότητα. Το σύνολο του μήκος του ποδηλατοδρόμου που θα υλοποιηθεί στην παρούσα πράξη και στην Λάππα και στην Παναγούλη είναι 2.326,72 μ και το κόστος της παρέμβασης ανέρχεται στο ποσό των 465.000€.