Ηλεκτρονικές πληρωμές στο Δήμο Καρδίτσας

Είσπραξη με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, αλλά και πληρωμές με internet banking

Bakalakou-SotiriaΙδιαίτερα επιτυχημένη κρίνεται μέχρι στιγμής η εφαρμογή από το Δήμο Καρδίτσας του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να εξοφλούν τις όποιες οφειλές τους προς το Δήμο, το ΔΟΠΑΚ, αλλά και τη ΔΕΥΑΚ με τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών στα Ταμεία του Δήμου ή μέσω web-banking, καθώς και στο Δήμο τη δυνατότητα να εξοφλεί τους προμηθευτές του ηλεκτρονικά.

Για την εγκατάσταση μηχανήματος αποδοχής χρεωστικών – πιστωτικών καρτών για την εξυπηρέτηση των συναλλαγών των οφειλετών του Δήμου, λήφθηκαν προσφορές από όλες τις Τράπεζες και με την υπ'αριθμ. 48/29-1-2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η υπογραφή σύμβασης με την Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας που είχε κάνει την συμφερότερη προσφορά. Αντίστοιχες αποφάσεις λήφθηκαν και από τα Διοικητικά Συμβούλια του ΔΟΠΑΚ και της ΔΕΥΑΚ.  

Η εφαρμογή του συστήματος ξεκίνησε πιλοτικά και η πρώτη εξόφληση οφειλής με κάρτα στο Ταμείο του Δήμου έγινε στις 24/3. Μέχρι και 22/6 στο Ταμείο του Δήμου έχουν γίνει 89 συναλλαγές με κάρτα για εξόφληση οφειλών που ανέρχονται συνολικά σε 28.500 € περίπου, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των πολιτών που εξοφλούν με κάρτες τους λογαριασμούς στη ΔΕΥΑΚ στα ταμεία της επιχείρησης.

Όσον αφορά το web-banking, o Δήμος με την σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου υπέβαλε τον περασμένο Οκτώβριο αιτήματα και προς τα τρία πιστωτικά ιδρύματα, όπου διατηρεί λογαριασμούς για παραλαβή κωδικών ηλεκτρονικής ενημέρωσης και οικονομικής διαχείρισης (web-banking) και ήδη από το τέλος του 2015 διενεργούνται ηλεκτρονικές πληρωμές προς τους προμηθευτές του Δήμου.

Για το θέμα των ηλεκτρονικών πληρωμών η αντιδήμαρχος οικονομικών κ Σωτηρία Μπακαλάκου δήλωσε τα εξής:

«Στόχος της Δημοτικής αρχής είναι πρώτα απ όλα η εξυπηρέτηση του πολίτη, η μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και η σταδιακή μετάβαση του Δήμου Καρδίτσας σε ψηφιακές υπηρεσίες. Οι αλλαγές αυτές είναι επιβεβλημένες και από τις περιορισμένες δυνατότητες ρευστότητας που επέφεραν τα capital control στη χώρα. Ο τελικός μας στόχος είναι να εξελίσσουμε συνεχώς συστήματα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης, ώστε η επικοινωνία και η εξυπηρέτηση του πολίτη να είναι εφικτή και άμεση  χωρίς φυσική παρουσία»