Απολογισμός δράσης τριμήνου Κέντρου Κοινότητας με Παράρτημα ΡΟΜΑ
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΡΟΜΑ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΤΡΙΜΗΝΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ (1/09/2018 ΕΩΣ 30/11/2018)
Τα Κέντρα Κοινότητας είναι δομές που σχεδιάστηκαν από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ιδρύθηκαν σε Δήμους και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο στο πλαίσιο του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Θεσσαλίας 2014-2020.
Το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Καρδίτσας καθώς και το Παράρτημα Ρομά λειτουργούν ως δομές συμπληρωματικές της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου και εποπτεύονται από αυτή. Φορέας υλοποίησης του Κέντρου Κοινότητας είναι ο Δήμος Καρδίτσας.
Ωφελούμενος πληθυσμός είναι:
- Πολίτες που κατοικούν στο Δήμο Καρδίτσας
- Ωφελούμενοι του προγράμματος «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)»(αιτήσεις/τροποποιήσεις/ερωτήσεις ΚΕΑ).
- Άτομα ή οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού
- Άνεργοι/ες , παιδιά και άτομα που βιώνουν καταστάσεις αποκλεισμού
- Γενικότερα ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
Το τρίμηνο λειτουργίας (01/09/2018 έως 30/011/2018) συνολικά το Κέντρο Κοινότητας με παράρτημα Ρομά διεκπεραίωσε 3010 αιτήματα πολιτών.
Αναλυτικά:
Το κέντρο κοινότητας διεκπεραίωσε 1444 αιτήματα του εκ των οποίων τα 843 αφορούσαν άνδρες και τα 601 γυναίκες, ενώ το Παράρτημα Ρομά διεκπεραίωσε 464 αιτήματα του ωφελούμενου πληθυσμού Ρομά εκ των οποίων τα 177 αφορούσαν άνδρες και τα 287 γυναίκες
Στο τρίμηνο αναφοράς έγιναν 54 παραπομπές σε άλλες κοινωνικές δομές από τις οποίες 40 από το Κέντρο Κοινότητας και 14 από το Παράρτημα Ρομά.
Στο πλαίσιο της διασύνδεσης και δικτύωσης με άλλους φορείς και υπηρεσίες που εμπλέκονται στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και υπηρεσιών προώθησης στην απασχόληση, το Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά του Δήμου μας πραγματοποίησε συνολικά 13 συναντήσεις. Σκοπός των συγκεκριμένων συναντήσεων ήταν η ενημέρωση για το έργο του Κέντρου Κοινότητας καθώς και η δημιουργία κλίματος συνεργασίας με στόχο τη συλλογική και συντονισμένη αντιμετώπιση στα αιτήματα των πολιτών.
Ενδεικτικά οι υπηρεσίες που προσφέρθηκαν ήταν:
- Ενημέρωση και υποβολή΄/τροποποίηση αιτήσεων Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)Σύνδεση με ΤΕΒΑ
- Πληροφόρηση/ενημέρωση για τις προϋποθέσεις ένταξης και την νέα ΚΥΑ του υπουργείου για το Κ.Ε.Α
- Συνέχιση των επισκέψεων των στελεχών του Κέντρου σε τοπικούς φορείς και υπηρεσίες με στόχο τη γνωριμία και την ενημέρωση για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της νέας δομής.
- Ψυχοκοινωνική και συμβουλευτική υποστήριξη
- Συμπλήρωση δικαιολογητικών και ενημέρωση για χορήγηση επιδομάτων
- Παραπομπή των ωφελούμενων σε υπηρεσίες και φορείς ανάλογα τις ανάγκες του πληθυσμού
- Προγραμματισμός ιατρικών ραντεβού με Νοσοκομεία αλλά και υπηρεσίες ψυχικής υγείας.
- Ενημέρωση για διαδικασία έκδοσης κάρτας ανεργίας.
- Ανανέωση/θεώρηση κάρτας ανεργίας
- Ενημέρωση για το κοινωνικό μέρισμα
- Ενημέρωση για το επερχόμενο επίδομα ενοικίου
- Υποστήριξη των πολιτών στην διαδικασία χορήγησης σύνταξης ανασφαλίστων υπερηλίκων