27/05/2016
image_print

Ένα θεατρικό παιχνίδι σχετικό με την αγωγή των συναισθημάτων και τη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον παίχθηκε στο Δ’ Δημοτικό Παιδικό Σταθμό (Καμινάδων) με την καθοδήγηση της παιδαγωγού Θεάτρου Σύλβιας Σινάνη. Συνεργάστηκαν οι υπεύθυνοι των Παιδικών Βιβλιοθηκών Σάκης Κουρόγλου και Ντίνα Βλαχούτα, οι οποίοι αφηγήθηκαν το παραμύθι “ο σκαντζόχοιρος που ξέχασε να φοβηθεί“.

Τα νήπια μέσω του θεατρικού παιχνιδιού εξέφρασαν τα συναισθήματά τους, επικοινώνησαν μεταξύ τους, διαχειρίστηκαν το θυμό τους και πέταξαν τους φόβους τους μακριά δημιουργώντας το μαγικό φίλτρο του θάρρους.

Ακόμη ζωγράφισαν το δένδρο του φόβου, δημιούργησαν το μπλουζάκι όμορφων συναισθημάτων, απάλυναν τον πόνο με τη βοήθεια της δύναμης της συγγνώμης. Η νεραϊδούλα της ευγένειας τους παρέσυρε σ’ ένα μαγικό ταξίδι στην πόλη της ηρεμίας και με τη βοήθεια του ειρηνοποιού δημιούργησαν το φανάρι διαχείρισης του θυμού. Επιπροσθέτως έπαιξαν με τα μαγικά κουτιά που δημιουργούν θετικές σκέψεις. Σκοπός των προγραμμάτων συναισθηματικής ανάπτυξης μέσω του θεατρικού παιχνιδιού είναι τα παιδιά να αναπτύξουν τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητές τους, να ‘χουν ενσυναίσθηση και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους οριοθετώντας τη συμπεριφορά τους, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης των συγκρούσεων.

Με τη διάθεση συνεργασίας και μείωση της διεκδικητικής στάσης προάγονται θετικές συμπεριφορές και βελτιώνεται ο έλεγχος του εαυτού μας. Έτσι τα παιδιά είναι συναισθηματικά υγιή και οι βιωματικές αυτές δράσεις ρυθμίζουν τη συμπεριοφορά τους και τη μετέπειτα ζωή τους.